5 Şubat 2013 Salı

Yeni Clio 4 İncelemesi

Sevgili dostumuz Yakup Çağatay Satışa sunulan Yeni Clio 4 bizzat yerinde inceledi.
Motor, şanzuman, konfor, güvenlik olarak;
0.9 lt TCe turbolu motor bildiğiniz üzere 90 beygir güç ve 130 Nm tork üretmekte. Clio için hayli hayli yeterli performans’a sahip ilk fırlaması oldukça iyi. Daha sonra törpüleniyor özellikle 3000 devri geçmeyi bekliyor. Yokuş vs de 2. vites bile yeterli gücü veriyor yani perfomans olarak şehir içinde asla üzmez. (yüksek süratlara çıkmadan uzun yol ve son hız için bişey diyemem)
Motor oldukça titreşimli yani 1.0 EB’den alıştığımız stabilite maalesef yok fakat araç henüz 200 km’de ama bu kadar etkiler, bilemem çünkü 1.0 test araçları da bunlardan farksızdı sonuçta herneyse aşağıda eklediğim video bunu biraz gösterecektir.
(Hatta yükleme sonunda YouTube öneri verdi: videoda titreme mevcut düzeltilsin mi diye, hayır dedik tabiki :) )
Tüketim için kısa süreli parkur yeterli olmasa da 7.0 lt’yi aşmayacağını düşünüyorum.Normal uslu uslu sürüşler ile tabi yoksa 8.5 gibi değerleri (alt da fotolarda var) yakalamak zor değil. Binerken 10 lt’idi.Sıfırladım.
Konfor olarak ise sesli süspansiyon düşük hızlarda gürültülü çalışıyor Ford Focus 2′ye benzer diyebilirim.Yol tutuş’a mutlaka etkisi olmuştur bunu artı olarak değerlendirmek istiyorum hatta arkaları daha sert olabilirdi çünkü hızlandıkça hafif yaylanıyor. (75-80 km/h)
Yol gürültüsü iyi durumda rahatsız edici ses yok fakat bunun etkiside olabilir hissedilen rüzgar sesi oldukça fazla hızınız 75-80 olduğu andan beri başlıyor açıkcası test görevlimizde farkına vardı eskisinde yoktu dedi ama unuttuğu şey var bu araçda yol ve motor sesi oldukça iyi diğerinde kötü olduğu için bastırabilir. Daha iyi olabilirdi diyorum ve TR üretim’e başlıyorum bunu elbet fransızlar bunu daha iyi yapmıştır.
Direksiyon sistemi durur vaziyette çok hafif düşük hızlarda da öyle bu vakitlerde his beklemeyin ; araç hızlandıkça direksiyon yeterince sertleşip hakimiyeti size bırakıyor bu da iyi, yani sürekli hissiz devam etmiyor ama benim gibi alışkın birine yetersiz geldi.
Frenler ise klasik rennault’un sert tepkili ve konforsuz hali gitmiş. Yani basış hızınıza göre tepki veriyor lönk! diye yapıştırmıyor.
Aracın sürücü koltuğu manuel ayarlanıyor; yani aşağıya indirilip kolay biniliyor ama yolcu kısmı sabit ve ön direk çok eğik olduğu için kafayı vurmanız %90 ihtimal. yani dikkat edin.
Bayi müdürüde ilk buna takılmış o da vurmuş kafayı..
Nasıl, neye göre tasarlarlar şunu anlamıyorum. 1.82′lik ben bile kafayı vuruyorsam daha uzunu ne yapacak ?
Megane GT Line’da bu fren durumu yine eski! hali ile devam ediyor.
Şuan anlatacağım bunlar diğer test ve yorumlar için TIKLAYIN











Bunun için www.focusclubtr.com ‘a üye olabilirsiniz.
Otom.tv’yi Facebooktan Takip Edin !
facebook.com/otomtv

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder