Sevgili dostumuz Yakup Çağatay Satışa sunulan Yeni Clio 4 bizzat yerinde inceledi.
Motor, şanzuman, konfor, güvenlik olarak;
0.9 lt TCe turbolu motor bildiğiniz üzere 90 beygir güç ve 130 Nm
tork üretmekte. Clio için hayli hayli yeterli performans’a sahip ilk
fırlaması oldukça iyi. Daha sonra törpüleniyor özellikle 3000 devri
geçmeyi bekliyor. Yokuş vs de 2. vites bile yeterli gücü veriyor yani
perfomans olarak şehir içinde asla üzmez. (yüksek süratlara çıkmadan
uzun yol ve son hız için bişey diyemem)
Motor oldukça titreşimli yani 1.0 EB’den alıştığımız stabilite
maalesef yok fakat araç henüz 200 km’de ama bu kadar etkiler, bilemem
çünkü 1.0 test araçları da bunlardan farksızdı sonuçta herneyse aşağıda
eklediğim video bunu biraz gösterecektir.
(Hatta yükleme sonunda YouTube öneri verdi: videoda titreme mevcut düzeltilsin mi diye, hayır dedik tabiki )
Tüketim için kısa süreli parkur yeterli olmasa da 7.0 lt’yi aşmayacağını
düşünüyorum.Normal uslu uslu sürüşler ile tabi yoksa 8.5 gibi değerleri
(alt da fotolarda var) yakalamak zor değil. Binerken 10
lt’idi.Sıfırladım.
Konfor olarak ise sesli süspansiyon düşük hızlarda gürültülü
çalışıyor Ford Focus 2′ye benzer diyebilirim.Yol tutuş’a mutlaka etkisi
olmuştur bunu artı olarak değerlendirmek istiyorum hatta arkaları daha
sert olabilirdi çünkü hızlandıkça hafif yaylanıyor. (75-80 km/h)
Yol gürültüsü iyi durumda rahatsız edici ses yok fakat bunun etkiside
olabilir hissedilen rüzgar sesi oldukça fazla hızınız 75-80 olduğu
andan beri başlıyor açıkcası test görevlimizde farkına vardı eskisinde
yoktu dedi ama unuttuğu şey var bu araçda yol ve motor sesi oldukça iyi
diğerinde kötü olduğu için bastırabilir. Daha iyi olabilirdi diyorum ve
TR üretim’e başlıyorum bunu elbet fransızlar bunu daha iyi yapmıştır.
Direksiyon sistemi durur vaziyette çok hafif düşük hızlarda da öyle
bu vakitlerde his beklemeyin ; araç hızlandıkça direksiyon yeterince
sertleşip hakimiyeti size bırakıyor bu da iyi, yani sürekli hissiz devam
etmiyor ama benim gibi alışkın birine yetersiz geldi.
Frenler ise klasik rennault’un sert tepkili ve konforsuz hali gitmiş.
Yani basış hızınıza göre tepki veriyor lönk! diye yapıştırmıyor.
Aracın sürücü koltuğu manuel ayarlanıyor; yani aşağıya indirilip
kolay biniliyor ama yolcu kısmı sabit ve ön direk çok eğik olduğu için
kafayı vurmanız %90 ihtimal. yani dikkat edin.
Bayi müdürüde ilk buna takılmış o da vurmuş kafayı..
Nasıl, neye göre tasarlarlar şunu anlamıyorum. 1.82′lik ben bile kafayı vuruyorsam daha uzunu ne yapacak ?
Megane GT Line’da bu fren durumu yine eski! hali ile devam ediyor.
Şuan anlatacağım bunlar diğer test ve yorumlar için TIKLAYIN
Bunun için www.focusclubtr.com ‘a üye olabilirsiniz.
Otom.tv’yi Facebooktan Takip Edin !
facebook.com/otomtv
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder